کاهش قیمت بیت کوین در پی احساسات منفی از کلاهبرداری توییتری با بیت کوین

۲۳۰ بازديد
در پی هک گسترده حساب‌های توییتری و ایجاد شدن فضای تردید در بین سرمایه‌گذاران بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال با حدود ۲٪ درصد کاهش به مرز ۹,۰۰۰ دلار رسید.
 
کاهش قیمت بیت کوین در پی احساسات منفی از کلاهبرداری توییتری با بیت کوین
شب گذشته (چهارشنبه)، در اتفاقی بی‌سابقه ده‌ها حساب کاربری بزرگ در توییتر ازجمله چانگ‌پنگ ژائو، ایلان ماسک، جاستین سان، بیل گیتس، وارن بافت، جف بزوس، صرافی بیتفینکس و … با هدف سرقت بیت کوین و ارزهای دیجیتال هک شد. در تمام این حساب‌ها توییتی به انتشار رسید که کاربران را تشویق می‌کرد تا به یک آدرس، بیت کوین واریز کنند و «دو برابر آن را پس بگیرند.» مهاجمان موفق شدند با این ترفند، بیش از ۱۲.۸ بیت کوین (معادل حدود ۱۲۰,۰۰۰ دلار) به دست بیاورند.
 
موج منفی این جریان، علاوه‌بر اینکه باعث سقوط ۴ درصدی سهام توییتر شد، روی بازار بیت کوین هم تأثیرگذار بود.
 
شب گذشته بیت کوین در تلاش بود از مقاومت مهم ۹,۳۰۰ دلاری عبور کند که این اتفاق همه چیز را تغییر داد. بیشتر تحلیل‌گران پوشش اخبار هک از سمت رسانه‌های بزرگ را به کاهش قیمت بیت کوین ربط می‌دهند. به‌گفته آنها، در اخبار منتشرشده، از بیت کوین به‌عنوان «ارزی که برای فعالیت‌های مجرمانه کاربرد دارد» یاد شده است.
 
پلن‌بی (PlanB)، تحلیل‌گر نام آشنای بیت کوین در توییتی نوشت:
 
پوشش رسانه‌های جریان اصلی از این هک و نقض حریم خصوصی: «کلاهبرداری بیت کوین»، «کلاهبرداری بیت کوین»، «کلاهبرداری بیت کوین»…
 
همچنین، نگرانی از فشار نهادهای قانون‌گذار بر بیت کوین پس از این هک می‌تواند سرمایه‌گذاران را به فروش بیت کوین مجاب کرده باشد.
 
هر واحد بیت کوین هم‌اکنون با قیمت حدود ۹,۱۰۰ دلار معامله می‌شود. وضعیت برای آلت کوین‌ها بدتر است و هر کدام از ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار طی ۲۴ ساعت اخیر به‌طور میانگین حدود ۴٪ افت قیمت را تجربه کرده‌اند.
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.